fredag 8 juni 2012

Ingen expresident men kidsen segrade i kickball

Nej, det var ingen expresident som besökte grannen i går och som vaktades av Secret Service, som lät sin bil syå och puttra på tomgång i tre timmar (den myndigheten lär inte få något pris i miljöklassen, inte).

Enligt en vanligtvis välunderrättad och trovärdig källa var det istället Valerie Jarret - en av Barack Obamas närmaste medarbetare och "senior advisor" i Vita Huset. Kanske inte riktigt lika upphetsande som Clinton eller Carter, men Lillebror och jag hade kul där vi spionerade från badrumsfönstret på tredje våningen med varsin kikare.

Vi utvecklade olika kodknackningar när vi skulle gå in och den andra hade "vakten". Och olika svar beroende på om det var okej att öppna dörren eller inte just då. Hur spännande som helst.

I övrigt denna fredag i Distriktet. Syster Yster har haft "pooldag" med sin skola och nu är hon och shoppar med några väninnor. Hustrun ska hämta dom senare i kväll. Big Brother har firat första dagen av sitt sommarlov med att sova bort hälften av den. Själv minns jag hur jag steg upp klockan halv fem varje morgon på sommarlovet eftersom jag hade sommarjobb som brevbärare.

Just nu är dock Big Brother borta och spelar fotboll med Lillebror i Rose Park. 

Och Lillebror har haft en "field day" med sin skola. Dagen avrundades med den traditionsenliga kickball-matchen mellan femmorna (som slutar och går till middle school) och lärarna. Och minsann om det inte skrevs historia: Kidsen vann med 11-6 efter en ytterst stark början. Det var andra gången femmorna segrade över lärarna, förra gången var för tio år sedan. 

Apropå sport så började visst fotbolls-EM i dag. Jag hade uppriktigt sagt ingen aning om det förrän en lärare sa det i morse (han är från Spanien...). Jag lät TV:n stå på här vid mitt skrivbord och Big Brother kollade in delar av de båda inledningsmatcherna medan jag satt och jobbade. Hyfsat spel i bägge, såvitt jag kunde bedöma, men jag såg bara lite grann.

Sveriges första match? Ingen aning. Men tydligen visas alla matcher på amerikansk TV.

Minne från Världsbanken.

Inga kommentarer: