tisdag 26 juni 2012

Kontaktlinser för Syster Yster

Dagens stora nyhet: Syster Yster har börjat med kontaktlinser!

Hon tjatade på oss om det ett tag, men vi tyckte nog att hon var lite för ung. Så skaffade allt fler av hennes kompisar linser och det fanns liksom inte längre några skäl att säga nej.

Efter ett par (rätt kämpiga) övningsomgångar hos optikern, har hon i dag burit sina linser ordentligt för första gången. Så stolt och så glad. Så nu lär inte glasögonen bli särskilt slitna framöver.

Jag är klart impad av dottern. Själv har jag haft glasögon sedan jag var runt 15-16 år. Linser har jag provat en gång - och tyckte inte om det. Jag har ärligt talat lite svårt för det där med att hålla på med ögon. Det är säkert många jobb som jag inte passar för och ögonläkare är definitivt ett av dom.

När jag provade linserna var det en optiker som satte i dom åt mig. Sedan gick jag omkring och var irriterad i ögonen i ett par timmar. När jag kom tillbaka till optikern, sa han till mig att ta ut dom.

"Skojar du? Jag tar inte ut dom. Aldrig i livet. Det får du göra", sa jag.

Sedan fortsatte jag med mina glasögon. Det blir nog inga linser för mig. Även om jag blev rätt så inspirerad av Syster Yster i dag...

I övrigt: Fortsatt finfint väder, runt 28 grader och sol. jag har dock, i vanlig ordning, mest suttit inne och arbetat, plikttroget och disciplinerat. Samma sak för hustrun, som har hur mycket som helst att göra nu inför den hägrande sommarledigheten. Barnen har dock ledigt. Big Brother var och fikade med polare under eftermiddagen, Syster Yster har varit hemma hos några av sina kompisar nu i kväll och Lillebror ska hem till en av sina vänner hela dagen i morgon.
 

Inga kommentarer: