tisdag 5 juni 2012

Vi träffade vicepresidenten

En kallfront har seglat in över Distriktet och det är ovanligt svalt för årstiden, bara runt 23 grader i dag och måttliga 18 nu på kvällen.

Brrr.

Vi tog en kvällspromenad bort till bokhandlarna vid Dupont Circle och jag tog faktiskt på mig både långbyxor och en skjorta. Trevlig tur, det är lätt att man fastnar länge på dom där ställena. Dessutom träffade vi Joe Biden på vägen. ja, eller hans motorkaravan.

Den här sta'n är onekligen rätt liten ibland.

Om dagen i övrigt är inte mycket att förtälja. Jobb, skolor och rutiner som vanligt. Jag tog en friskvårdstimme på eftermiddagen och cyklade bort fyra Sam Adams (650 kalorier) nere i källargymmet. Kändes bra. Jag ska nog klara målet: ett kilo lättare per vecka i fem veckor. Har ju några dagar kvar av den första veckan dessutom.

Även om middagen kanske inte var av det kalorifattigare slaget... Grillad kyckling med ris och en härligt fet sås curry- och honungssås därtill. Supergott om jag får säga det själv. Kunde inte låta bli att ta dubbla portioner.  

1 kommentar:

Marianne sa...

hm vegeterian och äta kyckling-går inte riktigt ihop för mig. Jag äter fisk men inget annat kött men kallar mig inte vegeterian.
Kram