lördag 5 april 2008

Magisk kväll på Verizon Center

Caps är klara för slutspel efter en fullständigt osannolik avslutning på grundserien. Och den sista matchen var helt magisk. Jag har inte varit med om en sådan stämning sedan... sedan... ja, jag måsta gå tillbaka till hösten 2006 när GAIS mötte Väsby på Vilundavallen inför drygt 1 000 personer (jag hade t o m fått med mig en av stans mest inbitne AIK:are, min löparvän Martin) i hällregn. Just kidding.

I kväll var vi ett gäng på tio pers. Kidsen hade gjort en stor banderoll som vecklades ut med jämna mellanrum och ljudnivån var magnifik hela tiden. När sedan Caps vann över pantrarna från Florida med 3-1, nådde oväsendet nya nivåer. De sista minuterna stod alla i det slutsålda Verizon Center upp och bara skrek rätt ut. En historisk match, helt klart. Och Backstroom passade till ett av målen. Jag fångade just det målet med min fantastiska lilla videokamera. Titta och njut! Det kan bli lite fler bilder i morgon.


Inga kommentarer: