torsdag 25 september 2008

Back to school night

Torsdag kväll och jag har precis kommit hem från höstens andra Back To School Night. Det är en slags presentation av lärare och av innehållet i det nyss påbörjade läsåret.

Denna gång var det Big Brothers skola Burke som stod för informationen och det hela var väldigt ambitiöst upplagt med nästan tre timmars genomgång av ämnen och terminsplanering.

Vid starten fick vi varsitt schema för kvällen, individuellt utformat och nedbrutet på minutnivå. Jag skulle t ex vara i rum 413 kl 7:24 (vi pratar aftontid här, PM) för att träffa läraren Kathleen och höra henne berätta närmare om disciplinen "Core" (ett slags humanistiskt samlingsämne som innehåller reading, writing, historia, geografi, samhällskunskap och lite annat smått och gott).

Mellan 8:06 och 8:20 fick jag "fri tid" då jag förväntades donera böcker till barn vars pappor (mest pappor) sitter på kåken. Jag donerade en bok för 6:99 och med gott samvete gick jag sedan för att lyssna på vad musikläraren Thew hade att berätta.

Dagen i övrigt har innehållit lite blandad kompott. Mitt på dagen var jag t ex bokhandlare på den pågående bokmarknaden på vår "hemmaskola" här i Georgetown, Hyde. Och på förmiddagen var jag Pedro och gick fram som en hurrikan med dammvippa och dammsugare.

Distriktet domineras annars just nu av den ekonomiska krisen. I dag har såväl Barack Obama som John McCain varit i stan och snackat bail out med president Bush. Jag har ingen riktig koll på hur det har gått, men hade jag varit Obama hade jag inte skrivit under några papper hur som helst i det här läget...

Inga kommentarer: