fredag 26 september 2008

Jesse protesterar

Jag tog en cykeltur till kongressen och Vita Huset i dag, eftersom det är fullt pådrag med politiska möten och ekonomisk kris och presidentkandidater i stan osv.

Jag tror att jag såg både McCain och Obama svepa förbi i varsin karavan. Men egentligen har jag ingen aning eftersom det tyvärr inte går att se igenom de där svarta rutorna som Secret Service-bilarna har. Så att jag sett dom är kanske en sanning med modifikation.

Däremot såg jag pastorn och politikern Jesse Jackson på nära håll utanför Vita Huset. Jag t o m hälsade på honom. Det ni! Han ledde en demonstration mot "the bail out" - räddningsplanen.

"People's needs over Wall Street's greed" löd ropen bland turister och församlad världspress.

Det är de små människorna, de som får går från hus och hem, som ska ha stöd. Inte Wall Street, sa han till mig och till de andra som samlats på Pennsylvania Avenue några hundra meter från Ovala Rummet.

Se video:


Inga kommentarer: