tisdag 9 september 2008

Skryt: Mina barn är genier

Den som inte kommer ihåg eller inte har läst min text om DC CAS kan gå in här och läsa den. I dag kom resultatet för Big Brother och Syster Yster. Och jag kan bara konstatera att de är två genier som jag närt vid min barm. Fast sannolikt har de nog snarare ärvt min hustrus intelligens...

De fick båda placerades genomgående i det högsta eller näst högsta testresultats-intervallet. Elevernas poängresultat delas nämligen in i fyra grupper: "Advanced", "Proficient" (skicklig), "Basic" och "Below Basic". På flera ställen var de dessutom bara någon eller några futtiga poäng ifrån det högsta omdömet.

Testet gjordes i april, när barnen varit i sitt nya land i åtta månader. Mest imponerande är att båda fick "Proficient" i "Reading", det vill säga förmåga att förstå men också tillämpa det engelska språket. De låg betydligt över snittet i DC.

Dessutom, om jag får skryta lite till (man tar ju seden dit man kommer. amerikaner är bra på sånt här), så var Lillebror och gjorde att Bilingual Test häromveckan. Han fick resultatet "High", vilket är det näst högsta som går att få.

Wow, vilka kids. Vilka genier.

1 kommentar:

Hanna sa...

...och att nu tänka tillbaka på den oro ni (hm, eller åtminstone en av er) kände inför flytten. Frågan "hur ska det gå för barnen?" har ni ju fått ett rätt bra svar på vid det här laget! Gud vad duktiga de är! Häftigt!
Kramar från en mycket stolt moster Hanna