lördag 13 september 2008

En dag i köptemplet

Lördag och det är drygt 30 grader varmt i distriktet. Vi tillbringade dock en stor del av dagen inomhus, i en av regionens största köpcenter - Potomac Mills i Virginia, en knapp timmes körning söderut. Obegripligt stort, med runt 200 butiker av alla olika slag. Roligast var nog den särskilda Halloween-shopen, som hade "allt" som man kan tänka sig behöva om man vill fira Halloween ordentligt. Vi nöjde oss med att köpa ett pumpa-carving-set för 5,99. Ett måste för oss pumpkin-fanatics.

I övrigt fyndade jag ett tennisrack för den måttliga summan av 60 bucks (hade kostat 149). Ett kap. Dunlop. Därmed är cirkeln sluten. Det första tennisrack jag köpte, ett trärack från mitten av 1970-talet, var nämligen ett Dunlop. Jag har fortfarande kvar det.

Trötta och rusiga efter fem timmar i hysterisk shoppingmiljö, crusade vi hemåt i Freestylen via gamla staden Alexandria och landade på Dumbarton Street vid 7-tiden på kvällen.

Efter middagen (indisk kycklinggryta med couscous, kanongott om jag får säga det själv), konstaterade jag att HBK tvålat dit MFF med 3-0 nere i Malmö. Och att min gode vän Per Texas Johansson gjorde första målet efter tunnel och iskall lobb. "Jag hade väl lite tur" sa han efteråt till TV 4 (enligt referat i Bladet).

Var inte så blygsam Texas - alla som känner dig vet vilken stor tekniker som finns där inne i dig. Någonstans. Långt därinne. Förlös! Förslös!

Synd bara att du inte lirar kvar i den förening där du har din andliga, kulturella och intellektuella hemvist: GAIS. Tänk vilket anfallspar du skulle kunnat bilda med Björn Andersson - en annan rasande skicklig tekniker på topp. Och till vilka oanande höjder du och kapten Lundgren kunde fört dialogerna inför, under och efter matcherna.

Ni vet väl att Texas har en läsvärd blogg och webbplats: läs här.

Inga kommentarer: