torsdag 4 september 2008

Värmebölja över DC

Han har påbörjat sin färd på brottets bana. Bloggaren med nyanlända registreringsskyltar. Observera texten i botten: "Taxation without representation". Distriktets protest mot att man inte har någon representation i kongressen.

35 grader i distriktet i dag och nästan alla ser fram emot kvällens stora begivenhet. Och då menar jag inte John McCains tal på konventet i S:t Paul i afton. Utan om den stora fotbollspremiären. Och då pratar vi amerikansk fotboll. Football.

Rivstart direkt kl 7 i kväll eftersom Redskins möter förra årets vinnare av Super Bowl, N Y Giants.

Dagen har annars ägnats åt en dryg timmes löpning tillsammans med Val i hårt tempo. Med tanke på att det var 25 grader varmt redan när vi startade strax före kl 9 i morse och sannolikt uppemot 28 när vi avslutade, så kändes det som om jag kutat en halv mara. Jag gick troligen ner ett par kilo på den där timmen. Å andra sidan har jag druckit kopiösa mängder vatten, juice och lemonad hela dagen, så de där kilona är nog tillbaka med råge.

Värmeböljan sägs fortsätta i morgon med temperaturer på dryga 30 grader. Framot helgen ska det dock bli svarare och kanske t o m regn. Dessutom är visst Hanna, hurrikanen alltså, inte min svägerska, på väg in mot DC på lördag eller söndag. Kul. Ännu har dock inte borgmästaren beordrat massevakuering. Däremot ska jag vara jävligt noga med att inte parkera Freestylen under ett träd till helgen.

Två timmar kvar till matchstart.

1 kommentar:

Peter sa...

Wow. Now that's impressive. Att slå nytt pers på livets höstkant så där... Jag ska omedelbart anmäla mig till halvmaran här över och sikta på en tid under 1.45.