måndag 8 september 2008

Händer just ingenting men mycket har hänt

Allt är bra och jag har egentligen inte så värst mycket att rapportera. Barnen är friska och trivs i sina skolor. Jag var ute och sprang 12 kilometer i morse. Hustrun jobbar på. Det är varmt och fuktigt, uppemot 30 grader just nu.

Det händer inte så mycket. Fast å andra sidan har det ju hänt hur mycket som helst...

Tittar tillbaka på bloggen för ett år sedan. Då bodde vi i ett stort sett tomt hus eftersom våra prylar befann sig i en container någonstans på Atlantens böljor. Lillebror hade precis börjat dagis här och kände sig rätt olycklig. Dottern var inte heller så glad över sin nya skola. Själv visste jag inte riktigt var jag skulle börja i allt fixande som behövdes.

Allt var nytt, osäkert, oklart... Hur funkar sophämtningen? Hur fixar man ett bankkonto? Vilka är våra grannar? Vad förväntas av mig på skolan? Vilka kläder ska barnen ha? Vilka kläder ska jag ha?

När jag ser tillbaka på mina blogginlägg förstår jag hur mycket vi faktisk lärt oss och vant oss vid här i DC och USA. Väldigt mycket känns väldigt bekant nu - även om vi naturligtvis fortfarande har en massa kvar att upptäcka.

Det är intressant att se hur snabbt man ändå anpassar sig till allt nytt.

Inga kommentarer: