torsdag 29 januari 2009

Alla stödjer presidenten

Alla stödjer presidenten - också i hans åsikter om washingtonborna som "weather whimps". Detta sedan han uttryckt sin förvåning över att DC stänger sina skolor så fort det kommer lite snö eller bli minusgrader och halt på gatorna (se mitt förra inlägg). Det var dagens stora samtalsämne på skolgården - som naturligtvis var stängd för lek på grund av att det fortfarande kunde spåras lite snö i ena hörnet. Av samtalen att döma så tycker alltså washingtonborna själva tycker att deras skolstängningar är våldsamt överdrivna.

De enda som verkar gilla idén är faktiskt stans skolledning - och ungarna förstås...

Det har varit en underbar dag i Distriktet. Några plusgrader och klarblå himmel. Själv har jag dock mest suttit inne och jobbat framför datamaskinen. När Bob ringde och meddelade att han just stod och tittade på en vithövdad örn ett par kilometer söderut, så kändes det inget vidare att hålla på med sina frilansprojekt. Men samtidigt är det rätt roligt att jobba som reporter igen - i lagoma doser.

I morgon är det fredag och på kvällen anordnas "Game Day" (eller var det Game Night det hette?) på skolan. Vad det är ska jag berätta om vid ett senare tillfälle. Men jag ser framför mig ett antal bord där det pågår poker med höga insatser och där röken ligger tät och stämningen är ännu tätare.


Take care.

4 kommentarer:

Taina sa...

Det kan jag skriva under på! Weather whimps! Igår var skolorna stängda här och idag var det 90 min delay. Varför då kan man ju undra. Vägarna verkar ju ha behandlats med salt och annat gojs för det var inga problem att köra med sommardäck här idag. Suck säger jag bara...

Peter sa...

Det finns weather whimps även i Ct alltså... Ser att du ämnar dig tillbaka till det gamla landet på söndag - gå inte vilse i mörkret och akta dig för Göteborgshumorn!

Anders sa...

Som vanligt var du först. Fredagens DN har en rapport från Washington (av Erik Ohlson) med rubriken "Obama tar tag i snöskräck". Där poängteras också att den nya utbildningsministern är f.d. skolchef i Chicago, så nu hotas nog de snöiga sovmorgnarna.

Peter sa...

Jo, när man har Pedro som sköter markservicen kan man ju fokusera på att vara först med nyheterna. Tacka vet jag bra tjänstefolk.