fredag 2 januari 2009

Nytt år, nya tag

Delar av nyårsgänget på Dumbarton Street. Skål!

Någon frågade om jag inte ville spela några Neil Young-låtar på nyårsafton. Big mistake. Resten av kvällen blev en Young-orgie som effektivt tog kål på all konversation.

Har precis kommit hem efter att ha bytt lite julklappar samt visat våra besökare Tysons Corner, ett av de större köpcentra i Distrikt-området. Det blev lite fller presenter eftersom Lillebror fyller 6 år nu på söndag. När jag frågade honom vad han önskade sig så sa han "Lego, Lego och Lego". Så då blev det Lego. En av de avgjorda fördelarna med att ha ett barn som fyller strax efter jul är att chanserna att hitta reafynd är tämligen goda. Och till och med Legoaffären på Tysons hade "sale".


Storebror försvann redan i går och är just nu iväg och åker skidor. Förhoppningsvis är han tillbaka utan brutna ben någon gång framåt sena kvällen.

Mer att rapportera:
  • Det varit rätt kallt och ruggigt här i DC de senaste dagarna.
  • Jag fick en automatisk fortkörningsbot på posten i dag - 40 bucks. Storebror ser mig.
  • Vi planerar att ha ett litet "vinterparty" hemma hos i morgon, lördag.
  • Caps spelar närmast otroligt bra. Vann i går igen.
  • GAIS nye tränare, han med AIK-tatueringen, installerar sig på måndag. Om en månad åker de grönsvarta hjältarna till amerikansk mark för ett träningsläger (Florida, om jag minns rätt).
Take care.

2 kommentarer:

Werner sa...

När släpper du den första plattan? Vill ha en med autograf.

Peter sa...

Enligt rykten finns det en videoinspelning med det ökända rockband jag en gång var gitarrist i: De Elallergiska Uteliggarna. Eller Uteliggarna for short. Men jag lovar att du ska få ett signerat exemplar av min första soloplatta. Självklart pressad i vinyl.