söndag 25 januari 2009

Söndag i Distriktet med motion och eftersnack

Äntligen! I dag tog jag årets första joggingtur. På grund av förkylning, kyla och - ärligt talat - en del ren lättja, har jag knappt sprungit alls sedan jag var i Florida för fem veckor sedan. Men nu ska det bli andra bullar. Nästan 25 minuter i morse, i ett par minusgrader. Jag var helt slut när jag kom tillbaka.

Sedan gick hela gänget, tillsammans med en av Syster Ysters kompisar som sov över, bort till Dupont Circle och marknaden där. Ytterligare några kilometer i rask takt. Och på eftermiddagen stack jag, Big Brother och Lillebror till Rose Park och spelade tennis och basket i 1,5 timmar. Så nu är jag i great shape!

Washington DC är annars fortfarande uppfyllt av eftersnack - alla pratar om hur det var i tisdags på installationen, hur många som egentligen fastnade i den där tunneln (läs Amerikareportage för mer fakta), det makalösa i att det nu är en populär president i Vita Huset etc, etc. Folk är överlag påfallade stolta över sin nya president och de första dagarnas rivstart har helt klart imponerat på de flesta.

I övrigt har det varit en lugn och skön helg. Inga besök, inga större sociala aktiviteter och ingen stress. Behagligt på det hela taget. Jag lyckades missa landskampen i fotboll mellan Sverige och USA som spelades i kalifornien i går. Men det verkar inte ha varit någon höjdare hur som helst. Förlust för Sweden med 2-3 efter stundtals uruselt spel, enligt tidningsrapporter.

Betydligt större är ju att mina grönsvarta hjältar (GAIS) kommer över på amerikansk mark om någon vecka. Klubben har förlagt årets träningsläger i Kalifornien och jag har förslkt få någon uppdragsgivare att betala resan dit så att jag kunde bevaka lägret som reporter med alla utlägg betalda. Ingen har nappat hittills. Märkligt nog.

Men det är bara att höra av sig.

Inga kommentarer: