onsdag 14 januari 2009

Iskallt i Distriktet

Här laddar vi mest upp inför den stora långhelgen. I dag tog jag en sväng förbi The Mall (där alla festligheter ska hållas) efter att ha lämnat av Big Brother vid skolan. Och det råder en minst sagt intensiv och febril aktivitet i hela området. Antalet bajamajor är närmast löjligt stort (jag ska försöka fånge det på bild så ni ser det själva) och det sätts upp läktare, storbildsskärmar, staket och byggs scener så det står härliga till.

Samtidigt har man nu gått ut med de första väderprognoserna inför evenemangen. På den stora kickoffen på söndag sägs det bli runt nollan och mulet. Och på installationsdagen, tisdag, är det stor risk för snö. Skoj för alla de miljoner som ska stå där från arla morgon till runt 12. Eller ännu längre, för paraden startar inte förrän vid 14:30 lokal tid.

Här är för övrigt redan iskallt. I morse var det rena rama svenskvädret, fyra minusgrader. Brrr.

Sedan var det det där med min egentliga ålder (se tidigare inlägg). Enligt testet är jag fem år yngre än vad mitt födelsebevis säger. Wow! Och min hustru visade sig vara yngre hon också, så hon är numera under 40 år.

Take care.

4 kommentarer:

Werner sa...

Toppen! Precis vad vi behöver, människor som kan jobba och betala skatt i fem år efter den formella pensionsåldern! Tack, tack.

Peter sa...

Always look at the bright side of life...

Taina sa...

Haha, ja det hade jag inte tänkt på. Förlänga arbetslivet genom ett litet test. Kanske det skulle kunna införas i företag idag och på så sätt få en bättre urgallning när det ska sägas upp folk. Låta alla som "passerat" 65 i testet få ett pensionsavtal först. Hm, undrar om jag ska ta och göra det där testet? Jag säger ju alltid till folk hur gammal jag är och avslutar med ; "Men jag känner mig som 23!"

Peter sa...

Taina: Med tanke på denna diskussion bör du kanske tänka på till vem du säger att du känner dig som 23 år. Det kan ju sluta med att du aldrig får pension...