torsdag 15 januari 2009

Bildrapport från DC

Tog en sväng ner till Lincoln Memorial denna smällkalla torsdagsmorgon. Det var så kallt att batterierna i kameran bara klarade några minuter, men lite bilder hann jag ta i alla fall. Apropå kallt, läs mitt inlägg om att stans uteliggare ska köras iväg på grund av Obamas installation på tisdag... Mer på min "professionella" blogg Amerikareportage.

Bajamajorna i givakt. Enligt uppgift ska det vara 5 000 utställda längs the mall.

Precis intill Lincoln Memorial.

Dessa är placerade brevid Koreamonumentet.

Så här ser de ut inuti. Just detta exemplar är särskilt anpassat för funktionshindrade.

Lincoln Memorial med Reflecting Pool i förgrunden. Observera att det är is på dammen.

Scenbygge vid Lincoln Memorial. Här ska the Boss, U2 med flera uppträda på söndag. Jag har sett att de har sina egna bajamajor, s k backstage-dass.

3 kommentarer:

Veronica sa...

Kan det bli kö till bajamajorna? Det var väldigt många.
Kram V

Birgitta sa...

Peter, din blogg handlar mest om bajamajor på längden och tvären! Jag vet inte vad jag ska tänka men litet orolig börjar jag bli. Har du haft en repressiv barndom? Börjar du, liksom en av våra vänner, fnissa när man säger "kiss och bajs"? Han är förresten också Washingtonboende svensk, kan det finnas något samband?

Peter sa...

Det lär bli köer. Någon räknade ut att det visst kommer att vara 6 000 personer per bajamaja. Och Birgitta: Nu är det slut på skitsnacket. Jag lovar. Åtminstone för denna gång...