måndag 26 januari 2009

En vanlig kväll vid middagsbordet i DC

Se så kul vi har det:




I övrigt: Kallt, snö i luften och prima liv. Och i går kväll, söndag, var jag med om den märkliga händelsen att se en svensk film på amerikansk TV - utan dubbning. Jag råkade bara ramla in på den. Det var en för mig totalt okänd rulle, Ping Pong Kingen (The King of Ping Pong på engelska), av Jens Jonsson. Otroligt coolt filmad kombinerat med trubbigt skådespeleri och repliker tunga som älgstudsare. Någon slags mix av bröderna Kaurismäki och Roy Andersson. Rätt häftig och extremt ickeamerikansk. Tyvärr missade jag början och tvingades dessutom att byta kanal innan filmen var slut eftersom resten av familjen klagade över att de höll på att somna i soffan.

Apropå skådespeleri: Se även Lillebrors Pledge of Allegiance. Det där gör alla barnen i Kindergarten varje morgon i klassrummet. Fast kanske inte i just den här versionen...

3 kommentarer:

Taina sa...

Jag gillar Lillebrors variant av Pledge of Allegiance! Coolt ;)

Anna Karin sa...

Jag har aldrig uppfattat Pledge of Allegiance på det här sättet förut. Tänk att den är så kul!

Peter sa...

Jo, han har alltid haft egna tolkningar på historiska texter, den grabben. En förnyare. En kreatör. En innovatör. Vi kallar honom Lillebror.