måndag 12 januari 2009

Bruce och Bono spelar gratis runt hörnet

Jo, nu börjar detaljerna klarna om nästa veckas stora installationsfest. På lördagen ska Obamafamiljen och Bidenfamiljen mest åka tåg runt i grannskapet och hälsa på folk och vara med på en massa evenemang. Startstation Philadelphia, slutstation Union Station här i DC.

På söndag är det så dags för den stora kickoffen. På den scen som jag med egna ögon såg höll på att byggas upp framför Lincoln Memorial i söndags, ska bland andra Bruce Springsteen, Shakira, Stevie Wonder, Bono och ungefär tio andra uppträda. Allt är gratis och öppet för alla. Kickoffen kommer att inledas av den blivande presidenten själv. Fast jag misstänker att han inte kommer att sjunga.

Det lär bli ganska knökat runt Reflecting Pool på söndag kväll... Rätt coolt att bo sisådär tio minuters cykelväg därifrån. Det tar omkring 25 minuter att promenera dit. Jag skulle tro att vi kommer att höra konserten från trädgården, men självklart ska vi ta oss dit. Eller så nära vi kan komma åtminstone.

Hela kalaset ska direktsändas av HBO och det är nog inte omöjligt att även Europa kan komma att kunna se det också. I så fall kan ni ju kolla om ni ser oss där någonstans.

Annars sitter jag mest och pular med en artikel om sexuell avhållsamhet. Det går en smula trögt. Vet inte om ämnet tar emot eller vad det är.

För att komma undan detta skrämmande tema så gjorde jag ett roligt test på nätet: Tog reda på min egentliga ålder. Man matar in en massa indikatorer om livsstil, föräldrarnas ålder, sjukdomar osv. Sedan bearbetas allt i någon dator någonstans. Och så skickar dom uppgifter om ens "verkliga" ålder samt en del goda råd och tips på vad man kan göra för att leva bättre och längre.

Jag vill inte skriva ut länken till den där amerikanska sajten, eftersom jag lärt mig att aldrig lita på sådana där platser. Den såg helt seriös ut, men man måste bl a uppge sin e-postadress, så risken är väl att dom dränker en i reklam och junkmail om "så går du ner i vikt" (om du skrivit din sanna övervikt i svaret om vikt) eller "den bästa metoden att sluta röka" (om du svarat ja på frågan om du röker).

Ja, ni fattar. Men den som är intresserad och vill gå in på egen risk kan mejla mig (peter.andreasson@yahoo.com), så skickar jag länken.

Min ålder? Låt mig återkomma i frågan. Vill bara avvakta tills min hustru har gjort testet...

Slutligen: Grattis mamma, som fyller år i dag! Hur mycket vill jag inte avslöja, men hon fyllde 80 för exakt ett år sedan. Hennes verkliga ålder är dock säkert tio år lägre. Minst. Hurra från Amerika!

2 kommentarer:

Werner sa...

Artikel om sexuell avhållsamhet?? Har du några erfarenheter av det??

Peter sa...

Nja... Fyra barn, du vet. Måste man själv ha varit med om allt som man ska skriva om? Jag har god inlevelseförmåga, det får räcka. Åtminstone i det här fallet. Det finns andra roliga saker jag kan tänka mig att pröva på och som ligger betydligt högre upp på öistan än avhållsamhet.