torsdag 18 februari 2010

Det forsar från taken

Hör att det börjat snöa i delar av Sverige igen. Här i Distriktet smälter nu snön snabbt. I dag har temperaturen orkat upp till sju, åtta grader och i solen var det betydligt varmare än så. Det droppar inte från taken. Det rinner. Eller forsar.

I övrigt inte mycket att notera. Alla mår bra och allt är i stort sett som vanligt.

Några bilder att beskåda:

Lillebror var på fieldtrip till Georgetown Cupcake och hade gjort sin egen cupcake, som han mycket nöjd åt upp ett par sekunder efter att denna bild togs.

Sedan förvandlades han från cupcake-bagare till pizza-bagare. Se sån stil han har grabben. Vad månde bliva?


5 kommentarer:

Ulf. sa...

Ballt att göra egna cupcakes, oerhört goda på Georgetown Cupcake dessutom! Hur blev pizzan?

Peter sa...

Det blev fem! Två veg, två beef och en med turkey/beef. Suveräna, åt just upp det sista av min till lunch.

Hanna sa...

Gud vad smarrigt med egen pizza, och han ser otroligt proffsig ut måste jag säga!

Unknown sa...

Kan du inte filma snösmältningen, eller forsandet?

Och har du vågat fortsätta markera din parkeringsplats?

Peter sa...

Jag ska försöka ge mig ut och dokumentera forsandet! Och, ja. Jag har markerat p-platsen hela veckan. Med 100-procentig framgång dessutom. Men jag vet inte om jag pallar att fortsätta även nästa vecka...

Jo, lillgrabben är en hejare på pizzafixning!