onsdag 3 februari 2010

I väntan på nytt kaos

Det börjar bli en aning tjatigt, men vi har precis upplevt ännu ett snökaos i Distriktet. I går eftermiddag gick man ut med "Weather Warning: Winter Storm Watch for District of Columbia", eftersom det fanns risk för att det skulle falla några centimeter snö under natten.

Vilket det också gjorde.

När jag gick upp i morse var det en aning snö på marken. Således gick jag till skrivbordet och satte på datorn och kunde konstatera att Big Brothers skola hade "delayed start due to the weather conditons".

Sovmorgon med andra ord. Jag tackade snöfallet och gick och la mig igen. Ytterligare tre kvart i värmen under täcket. Helt okej. De övriga två behöver inte gå upp förrän vid halv åtta-rycket. Deras skola startade som vanligt och när jag sedan körde Big Brother framåt 9.30-tiden var det kanppt tillstymmelse till snö på gatorna.

Men inte är det slut.

Nu ser jag att man åter gått ut med en "Weather Warning". Snökaos från fredag morgon och fram till lördag kväll. Mellan 12 och 20 inches snö väntas falla (mellan 30 och 50 centimeter).

Läge att bunkra upp föda och vatten och andra livsförnödenheter i morgon...

I övrigt kan meddelas att GAIS misslyckats med att sälja sin superbrasse, skytteligavinnaren Wanderson. Man hade räknat med att få en 20-30 mille för grabben. Det blev noll. Så nu är det ekonomisk kris i föreningen igen. Det är i sanning en märklig klubb. Enda trösten är väl att Wonderboy kanske kan bidra med ytterligare ett 20-tal mål under kommande säsong. Men han blir säkert skadad redan innan första seriematchen.

2 kommentarer:

Grekland nu sa...

Haha, det låter som om amerikanerna i ditt distrikt är ungefär likadana som grekerna när det gäller snökaos...Här tar man också till storsläggan vid minsta snöflinga.

Annika sa...

Igår kunde skolan faktiskt ha varit öppen, tycker jag. Det var ju blötsnö som föll. Men ganska stora mängder härute i burbsen, säkert 12-15 centimeter iallafall. Du kan kolla min blogg för bildbevis. Det var noll problem att köra igår, så ja...fjantigt att de höll stängt. Nu ryker President's Day all världens kos för kiddsen.

Men imorrn...
MY GOD! Då lär det ju bli en jätteblizzard. Lyssna på Bob Ryan, he's KING ;-)
Jag ska dra iväg och handla mat om en stund. Vill inte vänta med det tills senare o trängas.
Vi brukar annars gå ut och käka på fredagar, men det blir nog inte så imorrn :-)
Let it snow, säger jag...