torsdag 25 februari 2010

Kärt besök och telefonhistoria

Lillebror kunde inte sluta hoppa. Han ville bara iväg. Iväg till flygplatsen för att hämta mormor och morfar.

Jag hämtade honom någon timme tidigare från skolan för att han skulle kunna följa med hustrun i bilen till Dulles Airport.

Ett par timmar senare var de hemma igen tillsammans med svärföräldarna. Och nu hoppade alla kidsen. Kul!

Kvällen har ägnats åt en fantastisk kycklingmiddag samt firande av mormors födelsedag med Georgetown cupcakes som dessert. Nu har barn och gäster dragit sig tillbaka för natten och själv funderar jag att göra detsamma inom kort.

Kan också meddela att min ömma moder, 81 år gammal, kastat förankringen till fast telefonabonnemang och numera svävar fritt och modernt med endast ett mobilabonnemang på fickan. Tänk att hon skulle bli först i familjen med detta drastiska steg.

Fast vid närmare eftertanke så har väl äldste sonen, 24 bast, egentligen aldrig haft ett fast abonnemang.

Själv kommer jag fortfarande ihåg hur jag löste ut min röda telefon från Televerket när jag var sisådär 17 år - en telefon som man bara fick till låns och som skulle lämnas tillbaka om man sa upp abonnemanget. Det var en stor grej - den första egna telefonen. Vuxenpoäng.

Inga kommentarer: