söndag 7 februari 2010

Uppdatering om levnadsförhållandet

Nu är det kris!

Jag skulle aldrig ha skrivit det förra inlägget om att allt är hur bra som helst. Vår värmepanna har slutat att fungera. Eftersom det är flera minusgrader utomhus, så börjar vi få det en aning svalt inomhus. Och någon tekniker lär inte dyka upp förrän tidigast i morgon.

Vi har tänt tusen värmeljus, stängt alla dörrar till utrymmen som är kalla samt kör de två mycket små elektriska värmeanläggningar som finns i kåken för fullt.

Barnen ligger nu under dubbla täcken och själv kommer jag nog att dra på mig ett par sexiga långkalsonger strax.

Utomhus är det fortfarande, två dagar efter snöfallet, fortfarande rejält rörigt. Bara de större vägarna är plogade och farbara och det är lätt att konstatera att den här stan befinner sig på ren amatörnivå när det gäller snöröjning.

Samtliga skolor är naturligtvis stängda i morgon, så barnen är glada. Stänga är också i stort sett all annan offentlig verksamhet. Tunnelbanan går på lågfart, bussarna står still och flygen till och från området är i princip inställda allihop. Möjligen ska de börja köra i morgon. Internet fungerar extremt långsamt här hos oss. Och fortfarande saknar runt 50 000 hushåll el.

Slutligen en sportuppdatering: Caps vann sin 14:e raka seger i eftermiddags genom att slå ärkerivalen Penguins på övertid, 5-4. Den matchen överskuggades dock av kvällens Super Bowl, som till slut vanns av New Orleans Saints.

"We're back! We're back" skrek borgmästaren och sedan blev det fullt party i stadens franska kvarter. Och jag skulle tro att den festen pågår i många timmar än.

Sannolikt är det hetare där än här...

3 kommentarer:

Annika sa...

Nej men USCH!! jag känner för er! Min fasa det där ni drabbats av!!
HOPPAS att ni blivit hjälpta NU!!! Herregud, imorrn kommer ju storm nummer två. Döpt till Rune av mig. Måtte allt vara OK hos er då.
Här ute i burbsen är det kaos, MODD tjock som lera på vägarna. hemskt. JAG törs inte köra.
Vågar mig inte till McLean imorrn heller för att klippa mig...
Nej, nej...
Nog bäst att ta det lugnt nu.
Vackert är det iallafall som det finaste julkort.
Hoppas att ni nu har värmen tillbaka!

Hanna sa...

Åh, om jag bara kunde skicka över några graders värme! Vi har liksom så att det räcker och blir över...

Peter sa...

Annika: Värmen är tillbaka. Allt är okej. Stort tack för omtanken!

Hanna: Du får gärna skicka över runt tio grader hit...