torsdag 4 februari 2010

Kaos, kaos och kaos

Först ringde skolchefen Michelle Rhee ett så kallat robocall till alla föräldrar. Sedan fick vi ett meddelande från principalen via e-post:

IN ANTICIPATION OF THE SNOW STORM, SCHOOL WILL BE CLOSED AT 12:00 PM ON FRIDAY, FEBRUARY 5, 2010.
THERE WILL BE NO HYDE-ADDISON AFTERCARE. THE CARIBBEAN CARNIVAL WILL BE RESCHEDULED.
THANK YOU.

Ja, ni fattar läget.

Snökaos väntar i DC.

Hustrun var och handlade på Whole Foods i eftermiddags. Jag ringde och kollade läget.

"Det är totalt kaos här. Det finns inga kundvagnar, köerna är enorma och det är slut på en massa varor."

DC-borna bunkrade upp.

Jag hade någon timme tidigare berättat för henne om mina egna erfarenheter för någon månad sedan, då det stora julovädret blåste in över DC. Jag var och handlade på Trader Joe's och såg till min häpnad hur kön till kassorna började vid... ingången. Den gick alltså runt hela butiken. Och hyllorna med bröd och färskvaror gapade i stort sett tomma.

Ungefär likadant var det på Whole Foods i dag. Vi fick kompletteringshandla på den lokala CVS:en istället - en drugstore runt hörnan där det mesta finns utom grönsaker och frukt och där allting kostar 30 procent mer än i vanliga matbutiker. Men nu har de börjat sälja organisk mjölk.

Så i morgon, fredag, blir det kort dag i skolorna. En intervju jag hade inbokad på morgonen lär bli inställd. Och ett lunchmöte är sannolikt också i farozonen.

Det är med andra ord: Snökaos i Distriktet.

3 kommentarer:

Ulf. sa...

Det är lustigt att det hände just den här helgen. Det är den perfekta stormen. Snö = handla massa mat. Super Bowl = handla massa mat. Snö + Super Bowl Sunday = kaos.

M var inne på WF tidigare under dagen och det var minst lika galet då.

Anonym sa...

Har du kollat in den roliga bloggen om Totalstyrelsen?
http://totalstyrelsen.blogspot.com/

Vi fnissar otroligt under fikaraster och vissa utpekade är riktigt nöjda. Vissa andra är nog mindre nöjda...

//Evamaria

Peter sa...

Jäpp. Looking forward to Super Bowl! Öl, chips och soffa. Kan inte bli bättre.

Jo, jag har sett den där bloggen. Intressant...