tisdag 28 februari 2012

Alla dessa svåra TV-val

Alla dessa svåra val i livet.

I kväll är det jobbigt: En två timmar lång dokumentär om Amishfolket på PBS. Bevakning av primärvalsresultaten i Michigan och Arizona på nyhetskanalerna. Caps mot NY Islanders på CSN. Säsongens sista avsnitt av Parenthood på NBC. American Idol på Fox 5.

Ja, det sista programmet är ju inte jag så särskilt intresserad av. Men i alla fall. Jobbigt.

Så det blir nog en TV-kväll i kväll. Och lite zappande hit och dit. Dessutom har min hustru, som inte bara är en av världens vackraste och mest intelligenta kvinnor utan också är ett tekniskt geni, programmerat in digital bandning av både dokumentären och Parenthood.

Så det ska nog lösa sig, trots allt.

5 kommentarer:

Malin sa...

Du hoppade alltså över science night på Smithsonian med dottern;)

Werner sa...

Du har det inte lätt.

Peter sa...

Va, har jag missat nåt, Malin? Vi har varit på ett antal Science Nights tidigare, men den här har jag inte hört något om...

Nä, Werner, det är tufft. Men Caps vann i alla fall i går efter att helt mirakulöst vänt 0-2 till 2-2 under de sista tre minuterna och sedan vinna genom mål på over time. Och Romney tog hem både Arizona och Michigan. Vem som vann American Idol vet jag inte.

Malin sa...

Air och Space bjuder in Sidwell, Sandy Spring och Friends Community School tillsammans varje år för en science night. Tror det är tredje klass och uppåt med familjer. Sonen gick med sin far och hade mycket trevligt.

Peter sa...

Aha, tack Malin. Kanske det inte gällde för Middle School? Eller så bara missade vi det...