torsdag 2 februari 2012

Betyg tre gånger per år

Ja, jag vet att jag är urusel på att lägga ut bilder här på bloggen. Jag ska försöka skärpa mig. Halva grejen med att rapportera härifrån är ju att ni - alla tiotusentals läsare av denna anspråklösa blogg - ska kunna se lite exempel på det jag skriver om. Och inte bara läsa en torr text.

En bild säger ju dessutom mer än tusen ord.

I morgon ska det bli av.

Denna torsdag har åter karaktäriserats av varmt väder här i Distriktet. Hustrun och jag tog en fin promenad längs floden innan det var dags att hämta kidsen.

Sedan åkte jag och storhandlade, letade parkeringsplats i en halvtimme samt kollade in Lillebrors betyg. Här får man betyg tre gånger per läsår och det hade redan blivit dags för det andra i tredje klass. Precis som tidigare var det kanonbetyg rakt av. Det är verkligen fantastiskt att alla barnen ärvt hustruns intelligens. Vad de fått från mig? Ja, säg det. Idrottsintresset, kanske? Lillebror har ju dessutom fått mitt lockiga hår.

I morgon är lillgrabben för övrigt ledig. Och på måndag är båda killarna lediga. Bara Syster Yster måste iväg till plugget, stackarn.

Inga kommentarer: