onsdag 1 februari 2012

Varning för höga pollenhalter

Var ruskigt effektiv hela morgonen och förmiddagen. Levererade tre barn till tre olika skolor på tre olika tider. Ringde flera jobbrelaterade samtal. Vandrade iväg och handlade. Tränade bort 650 kalorier. Dammsög halva huset. Bytte lakan. Körde ett par tvättar. Jobbade framför datorn.

Sedan unnade jag mig en härlig lunch: Hälften av innehållet i svärmors sista burk med julegröt. Fantastiskt gott.

Resten lär gå åt i kväll, jag har sett hur Big Brother kastat lystna blickar på den där burken i kylskåpet.

Annars kan meddelas att temperaturen legat stadigt på runt 20 grader på eftermiddagen för andra dagen i rad. I radion varnade dom för att det varma vädret medfört att det är en hel del pollen i luften, såpass att allergiker kan känna av det.

Samtidigt meddelades det från en bekant i Stockholm att det var tio minusgrader där. Så olika kan ödets lotter alltså falla.

Jag antar att det inte är några större problem med pollen i the old country just nu.

Och i kväll kommer äntligen hustrun hem efter fyra dagar på sydligare breddgrader.

2 kommentarer:

Hanna sa...

Javisst är det olika för somliga. Själv vandrade jag idag omkring på São Paulos gator i 31-32 graders värme!
Vad du måste ha utvecklat din kompetens på logistikområdet! Något att tänka på vid nästa lönesamtal tycker jag.

Peter sa...

Bra idé! Frågan är bara när jag ska ha det där lönesamtalet...