torsdag 23 februari 2012

Sam Adams-matematik

Måndag: fyra flaskor Samuel Adams
Tisdag: två flaskor Samuel Adams
Onsdag: tre flaskor Samuel Adams
Torsdag: två flaskor Samuel Adams

Sammanlagt elva flaskor öl på fyra dagar. Inte så pjåkigt, jag är riktigt nöjd. Och då är det ändå helgen kvar...

Jag pratar naturligtvis om min träningsdos denna vecka. Har börjat räkna träningspassen i antal ölflaskor. En flaska Samuel Adams är lika med 160 kalorier som är lika med omkring elva minuters cykling på träningsbiken nere vid värmapannan, på sjuans motstånd. Varje flaska motsvarar omkring sex kilometers sträcka.

Eller med andra ord: I måndags cyklade jag runt 25 kilometer på runt 45 minuter och brände 640 kalorier. Eller fyra flaskor Samuel Adams.

Hur många öl jag druckit under dessa dagar? Inte en enda. Jag ligger alltså rejält på plus inför helgen. Om jag kan klara av att cykla motsvarande nio flaskor till (=tre per i snitt under resterande dagar den här veckan), så kan jag unna mig 20 flaskor Samuel Adams på söndagskvällen och ändå gå plus minus noll!

Fantastiskt.

I övrigt? Vi har på det hela taget haft en fantastisk dag i Distriktet med över 20 grader varmt och strålande solsken på eftermiddagen. Och Caps förlorade förstås gårdagens match mot Senatorerna från Ottawa. Obegripligt nog får dock coachen stanna kvar, åtminstone ett tag till som det verkar.

3 kommentarer:

Werner sa...

Man börjar undra över ditt sätt att se på världen när nu flaskor Sam Adams är ditt livs monetära princip. Hur många Sam Adams har du i lön i månaden? Hur många flaskor Sam Adams värderar du din hustru att vara värd? Hur många flaskor hade du tänkt dricka innan livets bar stänger?

Taina sa...

Hahahahaha, vilket roligt inlägg! Kämpa på du!

Peter sa...

Intressant det där med Sam Adams som monetär princip. Här finns sannolikt utvecklingsmöjligheter. Återkommer sammolikt i frågan. Har f ö tjänat in ytterligare två flaskor denna fredag, så nu ligger jag på plus 13. Å andra sidan drack jag två glas vin till kvällens middag - vilket tyvärr bör motsvara två flaskor Sam Adams. Vilket i sin tur innebär att jag står kvar på nettot +11.

Tack Taina - detsamma!