söndag 26 februari 2012

Heroisk insats i Distriktet

Efter en helt sanslös och heroisk insats denna söndag, lyckades jag uppnå veckans mål: 20 bortcyklade Samuel Adams. Men det krävdes en timme och 17 minuter på träningscykeln nere i källaren, bredvid värmepannan. Eller exakt lika lång tid som CD:n The Best of Talking Heads, som jag körde in i Syster Ysters bergsprängare (som jag lånade med mig ner i gymmet - säg inget till henne om det).

Eftersom det inte blev någon träning i går låg jag lite efter i min träningskalender. Vilket innebar att var tvungen att cykla motsvarande sju Sam Adams för att nå till veckans mål. Jag kan meddela att sju Sam Adams motsvarar 1 120 kalorier. Eller ganska exakt ett helt maratonlopp - 42 kilometer.

Men jag klarade det!

I går var vi på fest hemma hos några kompisar. Ytterst trevligt, massor av god mat, vin och som grädde på moset: en härlig och kaloririk efterättskaka. Vi kom inte hem förrän framåt småtimmarna. Men likt förbaskat vaknade jag i arla morgonstund och kunde inte somna om.

Märkligt.

Denna söndag har ägnats åt allehanda verksamheter - körning av dottern hit och dit, stöd för Big Brothers studier i svenska (han pluggar på distans för att få svensk behörighet till gymnasiet, vilket innebär att helgerna numera präglas av svensk-plugg), eget arbete, träningen som sagt, Syster Ysters kyrkjobb samt annat smått och gott.

Nu har vi precis avnjutit en fantastisk god kycklingrätt i saffransås med ris. Pedro är en synnerligen begåvad kock, sanna mina ord.

Inga kommentarer: