tisdag 14 februari 2012

En riktig Valentine's Day Date Night


Världens vackraste hustru och jag efter aftonens date.

Jag vet inte vad det är, men jag blir alltmer romantiskt lagd ju äldre jag blir. Så jag sa faktiskt ja när hustrun frågade om hon fick boka bord för oss på en trevlig och romantisk restaurang på självaste Alla Hjärtans Dag.

För att se presentabel ut, så gick jag iväg till Nello för en hårklipp på eftermiddagen. Nello var lika pratsam som vanligt och vi avhandlade allt från hur man bäst fångar råttor till hur mycket min halvakustiska Hagströms-gitarr (Viking I, den med "fenderhuvud") kan vara värd i USA. Elvis hade ju en sådan.

Så var det då dags för vår date night och ett finfint fönsterbord för två stod dukat och klart. Vi inledde med varsin drink och tittade varandra djupt i ögonen och hustrun fick en ros av mig (tidigare hade hon dessutom fått en chokladask).

Sedan kom varmrätterna och plötsligt hade det gått en och en halv timme och det var dags att vandra hem till barnen igen.

Ack så kort, men ack så trevligt. Man borde nog tillåta sig att ha fler date nights.

5 kommentarer:

Hanna sa...

Pluspoäng för ros och choklad! Låter som en kanonidé med en romantisk middag Själva missade vi totalt att det var valentines day... Eftersom jag inte kom ihåg det själv kan jag ju knappast klaga på maken...
Hälsa den vackra hustrun!
Kram!

Anna Karin sa...

Så FÖRSTÅNDIGT av er skulle min mamma ha sagt, och jag kan bara instämma!

Peter sa...

Det är svårt att missa Valentin här i USA om jag säger så... Jomenvisst är det förståndigt. Och så trevligt sen!

Werner sa...

Du är själv ganska snygg och charmerande i dunklet med den nya frisyren.

Peter sa...

Åh, tack Werner! Är det bara en tillräckligt mörk miljö och oskärpa på fotot så kan t o m se fördelaktig ut. I vissa vinklar. Och med rätt sällskap.