fredag 10 februari 2012

På väg upp mot bergen

Det kan bli lite stilla på bloggen några dagar framöver på grund av den kommande skidresan. Vi sticker i morgon bitti och är tillbaka söndag kväll igen. Jag är osäker på om det finns någon internetanslutning däruppe i Appalacherna.

Ni som kan er "Deliverence" (filmen) vet vad jag pratar om.

Man kan väl säga att teknikutvecklingen inte går så fort däruppe. Om det inte handlar om skjutvapen.

Här nere i de intellektuella låglandet är det fortsatt vårlikt, även om temeperturen fallit en del på sistone. Just nu är det faktiskt bara elva plusgrader, men det är tillräckligt för att krokusen ska slå ut (se bildbevis nedan).

Nu ska jag strax iväg och hämta kids. Fredagseftermiddagen och -kvällen är en logistisk utmaning. Två av tre hemmavarande barn ska på två olika fester. Dessutom är hustrun på en konferens, vi har lovat att hjälpa till med diverse saker på dotterns skola i eftermiddag och hustrun och jag ska dessutom på party någon gång mellan allt ihop.

Så jag får tillönska er alla tiotusentals läsare en ytterst trevlig helg.


Vackert på vår bakgård. Jag tog bilden alldeles nyss.

2 kommentarer:

Anna Karin sa...

Vilken härlig vårbild!

Anonym sa...

Här är det också skidresa. Tack för tipset om Branäs! Har precis avverkat 5 km i längdspåret. Nu är man o barn i backen medan jag ligger och tar igen mig i stugan. Underbart här! Ta det lugnt i backarna och hoppas ni har det bra! Kram Karin