söndag 20 maj 2012

Lång och sympatisk söndag i Distriktet

Jojo, här försöker man ta sovmorgon för att för en enda gång i livet få vila lite och så vaknar man klarvaken klockan sju på morgonen likt förbaskat. 

Måste vara åldern. 

Men fördelen med tidiga morgnar är att dagen blir längre och det blev en skön söndag med långfrukost utomhus, trädgårdsfixning, en härlig promenad bort till marknaden vid Dupont, fotbollsträning för lillagrabben samt en del bokläsning och lite matlagning mellan varven. Middag i kväll: klassikern wokad lax, denna gång med kålrabbi - en gammal favvogrönsak som jag personligen odlat med stor framgång och som jag inte kunde låta bli att inhandla när jag såg några rabbisar liggande där på marknaden. Kan rekommenderas för den som inte provat. 

På minussidan: Min förkylning har gjort nya framsteg och dessutom meddelade hustrun i eftermiddags att hon  börjar känna sig en aning snuvig.

I morgon, om jag inte ligger nedbäddad i feber och frossa, så blir det jobb i vanlig ordning. Men också föräldrasamtal på Lillebrors skola samt jazzkonsert med Big Brother här i eorgetown - på det klassiska haket Blues Alley. Skoj!

 Trevligt på gårdagens International Dinner. Alla lät sig väl smaka av bland annat...

 ...the Swedish Meatballs, som blev en lika stor succé som vanligt och som snabbt tog slut.

Slutligen. Vi har köpt ett skrivbord till Syster. Ja, i själva verkat två. Men jag har ytterst sällan sett henna sitta vid något av det. I dag hittade vi henna pluggandes i trappan. Hustrun kunde inte låta bli att ta en bild och jag kunde inte låta bli att sätta in den på bloggen...

4 kommentarer:

Anna Karin sa...

Vansinnigt stiliga köttbullar!
Är de verkligen hemgjorda, inte italienska?

Hanna sa...

Underbar pluggstil! Anar man en breakdancefantast till vänster i bild? Lite suddig, så där som när man svischar runt snabbt på golvet?

Anonym sa...

Har någon någonsin suttit vid ett skrivbord och pluggat? Inte jag iallafall och inte mina barn heller. Skrivborden används mest som avlastningsyta till diverse saker. Vid köksbordet däremot, där studeras det flitigt! Karin

Peter sa...

AK: Jo, det var stiliga. Fick mycket beröm för dom. Lite åt det italienska hållet, kanske. Men väldigt svenska i grund och botten.

Hanna: Tror snarare att det är en målvakt som är i farten. Men snabb är han, så mycket är helt klart.

Karin: Vid närmare eftertanke satt jag nog rätt sällan vid skrivbordet och pluggade, jag med. Vid ännu närmare eftertanke satt jag nog rätt sällan och pluggade.