lördag 19 maj 2012

Succé för de svenska köttbullarna

Som vanligt är helgen fullsmockad med aktiviter. Fattar inte vad som hänt, ska livet vara så här? Är inte helgerna till för att man ska ligga på sofflocket och filosofera?

Men jag ska inte klaga. Det är överlag mycket trevligt och mycket socialt. I dag har jag till exempel varit på fotboll med Lillebror (2-2), kört Big Brother till andra sidan stan, storhandlat, lagat 200 kötbullar samt gått på skolans International Dinner, umgåtts med en massa folk och ätit en massa god mat. Vi har varit med på de här middagarna i fem år i rad, men detta var första gången den hölls utomhus, på skolgården. En perfekt kväll, 25 grader varmt och vindstilla. Masor av folk, massor av mat och våra svenska köttbullar tog som vanligt slut snabbt.

I går fredag var en klämdag och jag tog faktiskt ledigt en stor del av dagen. Ägnade mig istället åt en cykeltur (25 km), fågelskådning (bland annat kollade jag in ett örnbo nere vid floden) samt gräsklippning. På aftonen var   vi hemma hos några kompisar och åt en sagolik middag.

I morgon är det söndag och vilodag och vi har faktiskt ingenting inplanerat förrän en bit in på eftermiddagen. Och med tanke på hur min hals känns så är det nog rätt bra med en sovmorgon. En svensk förkylning verkar ha fått fäste i mig...

Inga kommentarer: