onsdag 16 maj 2012

Missat flyg back home

Hur klantig far man vara pa en skala? Jag lyckades missa mitt flyg back home med omkring 15 timmar, hade sett fel pa datum. Hur kul som helst. Det blev en del ilskna utrop naer jag insag faktum. Och ingen hade jag att skylla pa heller. Felet var mitt. Bara mitt. Tack vare min fantastiska hustru lyckades jag mot alla odds fixa en ny biljett till rimligt pris. Bara omkring fem timmar senare kunde jag kliva pa en flygmaskin pa Arlanda och nu sitter jag i Amsterdam och vantar pa nasta flyg. Bor vara hemma i Distriktet runt kl 15, lokal tid. Slutet gott, allting gott.

5 kommentarer:

Hanna sa...

OJ! Nej, det har jag faktiskt aldrig gjort, men jag minns en gång när jag var nära - upptäckte det i princip i sista stund. Hoppas du får en skön flygtur hem!

Taina sa...

Ooops då! Så det kan gå. Sonen höll på att missa sitt flyg härifrån i julas då han bara tittat på när han landar på Arlanda, dvs dagen efter avgång...

Tur att det löste sig i alla fall!

Malin sa...

Ajaj då. Tur att det ordnade sig. Har inte missat flyg, men liknande hände då jag flög till Kina med sonen 10 månader och inte insåg att vi flög över dateline och alltså inte kom fram de datumet jag sagt till mina föräldrar som skulle hämta. Lite panikslagna var de när vi aldrig dök upp, men fattade så småningom...
Välkommen tillbaka!

Peter sa...

Man lär sig så länge man lever... Jag lär titta extra noga på bokningarna framöver. Tack för kommentarer tröstande ord!

KatarinaB sa...

Huga! Jag höll ju på att missa flyget när jag skulle till er. Diverse strul med incheckningen gjorde att det drog ut på tiden...då var jag lite nervös. Men att missa datumet, nej det har jag faktiskt aldrig gjort. Men nån gång ska vara den första.