onsdag 9 maj 2012

Lärorikt klipp och EU-ambassadörens residens

Hamnade på EU-ambassaörens residens nu i kväll. Schysst liten kåk. Oräkneligt antal rum. Dessutom fri bar och små munsbitar som svävade omkring på brickor i rummen. Samt en synnerligen trevlig trädgård av allt att döma - det regnade så tyvärr kunde vi inte gå ut där. Hustrun och jag drack lite läskeblask respektive mineralvatten och gick runt och insöp atmosfären.

För övrigt kan noteras att två av uppskattningsvis 100 närvarande herrar var slipslösa: En vitsminkad mimartist som gick runt och showade lätt patetiskt. Och jag...

I vanlig ordning har jag mest suttit och jobbat framför datamaskinen under dagen, men jag gick till Nello's på lunchen, vår frisör. Sin vana trogen pratade han betydligt mer än han klippte. Denna gång var det värre än vanligt. Han slog fast att CIA mördade JFK, att Lee Oswald var helt oskyldig och att den dödsjuke Ruby (han som sköt Oswald) hade en deal med CIA som innebar att hans familj fick en rejäl ersättning. Dessutom var det ju ingen tvekan om att Ted Kennedy mördade sin älskarinna i samband med den där bilolyckan i Chappaquiddick 1969.

Det är verkligen lärorikt att gå och klippa sig. Jag har med åren lärt mig att bara sitta och nicka. Att skjuta in en egen åsikt eller en eller annan försiktigt kritisk fråga leder bara till att klipptiden förlängs med en halvtimme eller mer.

Till slut insåg till och med Nello att han pratat väldigt mycket och slog generöst av fem dollar på priset som en kompensation.

Nu är det paus mellan andra och tredje perioden i den sjätte slutspelsmatchen mellan Caps och Rangers. Det är vinna eller försvinna som gäller för Caps. Så här långt ser det bra ut. 2-0 till grabbarna från DC.

2 kommentarer:

Anders sa...

Go Caps, GO!

Peter sa...

Det blev vinst till slut, ytterligare en gång med ett enda mål; 2-1. Det är sjunde vinstmatchen i rad som de vunnit med den marginalen. Nu väntar den sista och avgörande matchen på lördag.