söndag 6 maj 2012

Lillebror träffade Bäckström

Jag blev förvånad själv, men jag lät mig övertalas att ta med min numera totalt hockeytokiga yngste son på Caps träning i dag.

Att lämna en kanonbra parkeringsplats i Georgetown måste närmast betraktas som rent dårskap, men vi stack iväg. Och det var väl en himla tur, för det blev ett hellyckat besök. I går vann ju Caps med 3-2 mot Rangers. Målen gjprdes av Green, Bäckström och Ovetjkin. Så vad händer vid träningsarenan? Först kom Mike Green ut och signerade villigt Lillebrors tröja. Sedan kom Backstrooom och gjorde detsamma och slutligen fulländades lyckan med att Ovetjkin skrev sin namnteckning.

Jag pratade lite med Backstroom, vi är ju gamla polare. För fem år sedan var han faktisk hemma hos oss, tillsammans med sin mamma. Jodå, han mindes besöket, som måste ha varit en av de första grejerna han gjorde efter flytten hit... Vi konstaterade båda att de här åren flugit fram.

Utanför rinken träffade vi min kompis Huck som var där med sina hocketokiga kids och vi tillbringade några trevliga timmar tillsammans i Ballstons stora köpcentrum, där Caps träningsrink ligger (ovanpå ett parkeringsgarage). Vi åt bland annat lunch tillsammans och diskuterade med bekymrade miner framtidsutsikterna för detta stora land.

Sedan stack vi hem igen och hustrun och jag tog en promenad till Safeway och investerade i lite trevligt insektsgift - vi har åter invaderats av ilskna hornets - en slags getingar som påminner om jordgetingar och som bosatt sig under ett av våra träd. Men snart dör dom. Mohahahaha.

Mitt i handlingen ringde Big Brother och meddelade att "dom som skulle hämta våra grejer är här nu". Jahaja. Vi hade totalt glömt bort att vi lovat att skänka bort diverse kläder och cyklar och annat smått och gott som vi inte längre använder till stödjande verksamhet vid Georgetowns universitet.

Så det blev till att kuta tillbaka, rasa ner i källaren och kånka och bära så svetten langade. Och precis när vi var klara med det, så var det dags för Lillebrors fotbollsträning.Sedan matlagning. Och Syster Ysters söndagsjobb i kyrkan. 

Så nu är jag helt slut och det blev ingen tid över alls till det jag hade tänkt göra denna dag...

För nu är det kväller.

Farbror Lasse meddelade att han kom hem lyckligt till Malmö och i dag fick vi en ny gäst: Andreas, som ska bo har ett par dagar.  

Någonstans där i smeten står Lillebror. Han var först framme när Alexander Ovetjkin kom ut genom dörren efter träningen.  

 Nicklas Bäckström kom också ut och Lillebror var väldigt nöjd som synes. 

 Autograferna hopade sig på tröjan.

Väl hemma igen rensade vi ut i källaren och blev av med en del som nu kommer andra till nytta. Två svenska gamla cyklar bland annat, som nu lär stanna på den amerikanska kontinenten för gott...

3 kommentarer:

Hanna sa...

Ujujuj! Imponerande autografjakt av Lillebror! Grattis!

Anonym sa...

Grattis lillebror! Den tröjan lär aldrig tvättas! Karin

Peter sa...

Nä, det blir ingen tvätt, garanterat...