torsdag 31 maj 2012

Träningsrapport från källaren

Ställde mig på vågen i morse och gick omedelbart därefter ner till träningscykeln i källaren och cyklade bort 500 kalorier. Eller 20 km. På 33 minuter. Snittfart 37,7 km/h.

Räknade ut att om jag går ner ett kilo i veckan de närmaste fem veckorna så klarar jag sommarmålet. Ett kilo i veckan bör ju rimligen vara en baggis.

Således unnade jag mig lite extra choklad nu efter middagen. Gott om tid...

Denna torsdag har annars präglats av sympatiskt väder - strax under 30 grader - och tämligen hård jobbdisciplin. Huvuddelen av projektet jag jobbar med just nu börjar bli klart och det känns bra. Nu återstår någon månad av fördjupningar och finslipningar.

Dessutom har jag ett par andra grejer löpande vid sidan om. Det handlar bland annat om mer researchjobb i amerikanska arkiv samt en resa till Boston för en intervju i mitten av juni. Båda projekten rullar på som jag tänkt, vilket är himla kul. Särskilt roligt ska det bli att åka upp till Boston eftersom hela familjen förhoppningsvis kan följa med. Tanken är att vi ska passa på att hälsa på våra vänner som bor där. Det kanske rentav blir en liten tripp ut till Cape Cod.

Syster Yster och Big Brother är fullt upptagna med sina final exams - de sista proverna, testerna och muntliga förhören för terminen i diverse olika ämnen. Enligt samstämmiga rapporter från de båda har det hittills gått utmärkt.

Lillebror är upptagen på sitt håll: hans hundjobb tar upp halva hans dagar och hela hans engagemang. I dag hade han med sig en kompis hem och frågan är vem som var tröttast efter några timmars intensiv lek på bakgården: Hunden eller grabbarna.

I morgon ser jag fram mot att några kompisar kommer över på middag. Sedan rullar helgen igång med sedvanligt högt tempo: Fotboll för Lillebror, springfest på vår kommunala skola, en annan fest på kvällen, kalas för Syster Yster. Plus en hel del annat stort och smått.

2 kommentarer:

Werner sa...

Med din beundransvärda karaktär är ju 1 kg i veckan just en baggis. Lycka till, hehe.

Peter sa...

Kan bara hålla med Werner. Nema problema. Beach -12, here I come!