söndag 13 maj 2012

Vackert vårväder i Sveriges huvudstad

Jetlaggen lyser ännu hyfsat med sin frånvaro. Gick upp vid halv nio i morse, relativt pigg och glad. Strålande väder i Tjockholm, uppemot 15 grader och betydligt varmare i solen. Tillbringade dagen med diverse mindre och större ärenden. Bland annat satte brorsan mig på att gräva upp en massa buskar i trädgården.

Kvällen avrundades med hämtmat från den indiska krogen uppe på Nockeby Torg.

Pratade med Lillebror på telefon i eftermiddags. Han var djupt deprimerad för att Caps åkte ur slutspelet, efter förlust 1-2 mot Rangers. Jag skulle aldrig ha lämnat USA...

Kan konstatera att svenskarna...:

  • är lika buffliga och ovilliga att be om ursäkt som vanligt
  • pratar väldigt lite - om man inte känner dom
  • ser väldigt mycket ut som andra svenskar; konformiteten är slående
  • är soltörstande - när jag gick ut i morse var det kanske tio grader. Jag hade jacka och långbyxor, men de flesta jag mötte hade t-tröja och kortbyxor
  • överlag är förkylda - risken är stor att jag tar med mig en svensk influensa hem...
Om jag generaliserar? Jajamen!


I morgon är hela dagen inplanerad för möten. Tisdagen likaså. Och sedan är det back home tidigt på onsdag morgon. Får se om jag hinner skriva något mer innan dess. Annars får ni hålla tillgodo med lite bilder från gårdagen.

Hasta la vista, babisar!

Vilken snygging hon är, brorsdottern. Nu fyra år gammal.

Och lillasyster är sådär enormt charmig som bara hon kan vara. Två år och hela världen är hennes lekplats.

Värdparet trollade ihop en fantastisk middag.
Äldste sonen - nu mer vältränad än någonsin.

Min otroligt snygga svägerska.

1 kommentar:

Hanna sa...

Vilken lyx att få pipa till Sverige ett par dagar sådär och tanka lite familjeumgänge! Hoppas mötesdagarna blir givande!