söndag 15 februari 2009

Vi åker på sportlov och Bäckström har en tjej

Har totalt missat det, men det är väl sportlov i delar av old Sweden nu? Hur som helst så har vi ordnat vårt eget lilla sportlov här i Distriktet. I går spelade vi som sagt tennis. Och i dag åkte vi skridskor i Capitals träningsanläggning i Arlington, Virginia.

Det var en av Syster Ysters klasskompisar som fyllde år och som hade bjudit in till ett skridskokalas på Kettler Capital Iceplex där Bäckström, Ovechkin och company brukar träna. Längst upp (!) på åttonde våningen, ovanför bland annat tre våningar köpcentrum och två våningar parkeringsdäck, har man byggt två isrinkar bredvid varann.

Märkligt med hockey åtta våningar upp i ett köpcentrum.

Såg dock inte skymten av Bäckström eftersom laget var nere i Florida och vann över Panthers med 4-2. Däremot träffade jag en tjej som jobbade där på Iceplexet, och hon berättade att hon har en nära vän som dejtar den unge Nicklas Bäckström. En riktigt "jag mötte Lassie". Men kom ihåg var ni läste det först.

Ja, sportlov var det, ja. Vi åkte runt så det stod härliga till där på rinken. Jättekul. Roligast var nog att se alla Bambi på hal is - särskilt de vuxna.

Och i morgon drar vi till fjälls. Lite turistande i West Virginia och en del skidåkning i västra Maryland. Slutmålet är Wisp Ski Resort, där vi bokat in oss ett par dagar. Det innebär att ni sannolikt får klara er utan några nya blogginlägg i några dagar, jag återkommer dock så snart jag kan. Promise.

För övrigt är jag en aning överraskad över att inte fler reagerat på min text om vaccinationer och autism på mina "professionella blogg" Amerika-reportage. När jag tidigare skrivit om kontroversiella ämnen så har jag fått rätt många reaktioner. Men i stort sett alla läsare av mina två bloggar är väl vaccinationsanhängare kan jag tro...

Take care - hörs om några dagar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med sportlov! Såg att jag fått hälsning på Veras blogg. Tack tack, jag ska lyda ditt råd;-) Ni verkar ha det gottdär i DC. Hälsa hela familjen, från gamla Stor & liten Ylva

Taina sa...

Först vill jag säga "Ha en trevlig semester" och för det andra så ska jag givetvis läsa ditt Amerika reportage! Och kanske kommentera. Har följt debatter i TV, men ytterst lite. Intressant ämne dock.

Peter sa...

Semestern var kanon - men som vanligt alldeles för kort... Ylva, jättekul att höra av dig - och att du ska lyda mitt råd! Vet personen ifråga om våra planer? ha det himla bra!