lördag 7 februari 2009

Äntligen värme i Distriktet

Klockan är kvart i nio på kvällen lokal tid och det är nästan 15 grader ute. Äntligen har Distriktet vaknat ur vinterkylan. I dag har det varit runt 20 grader i solen och vi ägnade några timmar åt att rensa i trädgården. Det var fortfarande lite tjäle i jorden på norrsidan, men om man får tro amerikanska SMHI så ska det bli ännu varmare de närmaste dagarna.

Efter att jag kört Syster Yster hem till en kompis för en sleep-over, så drog jag på mig joggingkläderna, övertalade pojkarna och gav mig ut på en 15-kilometersrunda tillsammans med dom. Ja, alltså. De cyklade. Jag sprang. Det var rätt tufft, men vädret var så himla skönt så det kändes ändå bra.

Vi tog oss via cykelvägar ner till National Airport, där vi planespottade tillsammans med en massa andra personer i någon kvart innan vi drog oss hem igen. Det är rätt häftigt att se de där jättelika metallfåglarna passera runt 50 meter över huvudet. Kolla här så får ni se själva. Inlägg från snart ett år sedan. Tänk vad tiden går.

Totaltid för dagens utflykt: 1 timme och 40 minuter. Springtid sannolikt runt 1:25, vilket ger en kilometertid på mellan 5:40 och 6 minuter jämnt. Ganska okej med tanke på hur otränad jag är. Funderar lite svagt på att anmäla mig till samma halvmara som Martin och jag sprang förra året. Kompisen Val ska springa.

Väl hemma blev det laxmiddag med ett par glas rödtjut. Och nu är Caps mot Florida Panthers på TV. 2-1 till DC just nu, en bit in i tredje perioden.

2 kommentarer:

Taina sa...

Oj, det där lät ju bra. Tiden alltså. En halvmara klarar du galant! Jag tog en springtur igår jag med, men det blir mest backträning och djupsnö nu. Tungt, men det sägs vara bra med lite variation då jag mest springer asfalt. Vi har också fått det varmare och idag ska det bli uppemot 47 grader. Fahrenheit såklart ;)

Peter sa...

Vi har över 60 grader just nu - härligt!