onsdag 11 februari 2009

Sport och skedtrick

Massor av sport i kväll. På en kanal spelar Caps mot N Y Rangers. En kanonmatch så här långt. 4-4 med några minuter kvar. På en annan kanal har USA precis vunnit över Sven-Göran Erikssons Mexico med 2-0. En överraskande välspelad match, där Mexico kunde haft ledningen efter första halvlek, men där USA dominerade den andra.

Jag zappade vilt mellan de båda kanalerna samtidigt som jag lagade kvällsmat till tre ungar, fick dom i säng och läste en godnattsaga för Lillebror.

Dagen ägnade jag bland annat åt skrivprojekt, en fika tillsammans med några kompisar på det lokala fiket La Madeleine nere på N Street samt en diskussion hemma hos polaren Raymond om den senaste inrikespolitiska utvecklingen.

Till middag framåt aftonen bjöd jag på en helt makalös vegetarisk soppa med champinjoner, paprika, purjolök och broccoli. Till detta hembakt bröd färskt direkt ur ugnen samt nygräddade pannkakor med sylt och grädde till efterrätt.

Fantastiskt gott om jag får säga det själv.

Så här roade sig familjen alldeles före maten:

Man kan uppenbarligen ha rätt roligt med soppskedar. Fråga mig inte hur det går till.

3 kommentarer:

Taina sa...

HAHAHAHAAAAAA! Skedtricket vill jag inte ens prova, för den skulle nog hänga kvar ett helt maraton på mig och jag är ju ingen snabb löpare så det betyder VÄLDIGT länge!
Pssst, du verkar vara bra på att laga mat...lägg ut lite recept vetja ;)

Werner sa...

Jo, visa hur det går till. Jag vill se dig göra skedtricket!!!!

Peter sa...

Men grejen är att jag inte fattar hur man kan få en sked att hänga kvar på näsan. Uppriktigt. Har det något med att man måste ha en uppnäsa? Eller näsan i vädret? Jag har aldrig lyckats, lagen om tyngkraften väger tyngre än vad min näsa pekar.

När det gäller recept... Grejen är att jag aldrig lagar efter recept. Så det är lite svårt i praktiken. Jag har alltid haft svårt att följa recept. Jag vägrar att fråga om vägen också.