måndag 23 februari 2009

Trött på kylan

Nä. Det räcker nu. Den kallaste vintern på tolv år vägrar släppa taget. I dag var det åter en sån där dag med isvind från norr som gick genom märg och ben. Vid 7:30 i morse var det fyra minusgrader.

Vi bor på samma breddgrad som Madrid och där var det 18 grader i dag. Det är verkligen inte rättvist. Jag kräver värme. Minst 12-15 grader. Helst mer. Det här är inte rättvist. Det här är verkligen inte rättvist.

Slutligen några budskap till mina svärföräldrar:
  • Behåll Saaben. Det kan bli samlarvärde på den.
  • Hockeyn är på gång.

4 kommentarer:

Taina sa...

HAHAHA! Ja det är verkligen orättvist. Varför just nu när en annan råkar bo här? Den värsta kylan och den sämsta ekonomin på länge...
Imorse hade vi -8 C. Nå sommaren blir säkert varm och lång. Får vi hoppas. och ekonomin, den vänder väl den också. Lagom till när vi åker tillbaka.
Ha en fin tisdag.

Peter sa...

Vi hade minus 5. Jag menar, värmen var ju en bärande orsak till varför jag flyttade till andra sidan Atlanten. Det är ju inte så mycket jag begär. En bra bok och en skön solstol vid poolen, en kall drink, kanske lite tennis.

Annika sa...

Äsch, låt det vara kallt ett tag till...Vi lessnar ju på sommaren rejält sen när den kommer inklampande i april- maj och inte släpper greppet förrän i Okt...
Jag njuter jag av vintern, fast det hade kunnat vara mer snö...såklart...Oh well!!
Men visst, det finns inget mysigare än de skira vårkvällarna när man kan njuta av vin på decket och det är härligt vårvarmt...Snart, snart...i april ngn ggn, eller kanske tom i slutet av mars...
Snart!!

Hälsningar från Annika i Reston som fått korn på din blogg genom Taina.

Peter sa...

Hej Annika! Nä, det är dags för 15-20 grader och blommande körsbärsträd, tycker jag. Fast jag kan hålla med dig om snön. Hade det varit rejält med snö under de här långa, många, kalla veckorna, så hade det känts betydligt lättare att härda ut. Ha det bra i suburben!