onsdag 25 februari 2009

Inget Valentine-kort från folktandvården

Dagen började med att jag tackade nej till Vals ödmjuka inbjudan att springa 20 kilometer tillsammans med henne. Tyckte det var lite kallt i luften. Typ. Fast egentligen var jag bara lat.

Som straff för denna outsägliga lättja, bestämde jag mig för att powerwalka till Big Brothers skola. En trevlig promenad på en knapp timme. Jag hämtade honom tidigare eftersom det var dags för det första återbesöket hos Dr Shefferman, vår egen ortodontist. Storebror har nu haft sin tandställning i fem veckor och nu skulle den dras åt ytterligare. Enligt doktorn såg allt bra ut och tänderna hade flyttat sig precis som de skulle.

Överhuvudtaget har det gått väldigt smidigt med tandställningen. Inga stora problem alls, lite ömhet de första dagarna bara. Och Dr Shefferman är en hyvens kille. Han ringde hem första kvällen och kollade så att allting var bra. Och på Valentine skickade han kort. Automatiskt via e-post, men i alla fall... Jag har aldrig fått ett alla hjärtans dag-kort från min tandläkare på Folktandvården vid Brommaplan såvitt jag kan komma ihåg.

Hustrun har arbetat hela dagen och hela kvällen och själv ägnade jag också rejält med tid åt hårt skrivjobb. Någon timme blev det väl i alla fall. Och så dammsög jag några av rummen också. Och var som sagt ute och gick.

Eftermiddagen och kvällen ägnades dels åt en intressant diskussion med Bob om huruvida det finns intelligent liv på andra planeter och dels åt en detaljerad analys av Obamas kongresstal hemma hos Raymond.

På fråga ett svarar jag: Det är väl inte omöjligt, men svårt att vara säker på. På fråga två svarar jag att vi båda tyckte talet var lysande. Och då hör det till historien att Raymond är republikan (om än inte särskilt trogen sådan).

I morgon är det torsdag och sista dagen i skolan för den här veckan för alla tre kids. Fredagen är ledig på grund av family conference på den ena skolan och end of the second trimester-ledigt på den andra (fråga mig inte varför de stänger skolan på grund av det).

Vädret, undrar ni. Jo. Lite varmare äntligen. Solen tittade fram och tinade frusna leder och ett tag på eftermiddage orkade faktiskt temperaturen upp över tio celcius. Så i morgon kan jag troligen inte skylla på kylan längre. Det är bara att dra på sig joggaroverallen och bege sig ut...

Take care

3 kommentarer:

Hanna sa...

Åh, vad tapper big brother är med sin tandställning! Skönt att det har gått så smidigt (och vilken lycka att få Valentine-kort från din tandläkare!). Om han skulle klaga så kan du hälsa att båda hans mostrar vet PRECIS hur det är - dagarna efter att man har dragit åt den där rälsen är det ju liksom lite ömt... Men OJ så snygg man blir! (även här kan ju mostrarna ses som goda exempel!)
Kramar,
Hanna

Taina sa...

Hahahahaaaaaa! Inga kort från folktandvården! Då skulle jag nog ha svimmat. Här fick jag en blomma fredagen den 13 när jag var på tandläkarbesök (Valentine var ju på en lördag)och gick ut med ett jättesmile. Det behövs inte mycket för att få en glad. Det ÄR annorlunda här.
Ha en fin torsdag...på med träningskläderna nu för du ska väl springa halvmaran i april eller när det nu var?

Peter sa...

Big Brothers smajl kommer att bli kanon!

Och jag har lytt Tainas råd och sprungit. Det blev 1,5 timmes löpning denna vackra och varma DC-morgon.