onsdag 4 februari 2009

Om sex

Eftersom alla är så intresserade av ämnet kan jag nu meddela att min artikel om sex (eller rättare sagt motstatsen, avhållsamhet) nu är publicerad av RFSU:s tidning Ottar. Läs mer på och följ länken till artikeln via min frilansblogg Amerika-reportage.

Ottar är för övrigt döpt efter den kända sexualupplysaren, syndikalisten och agitatorn Elise Ottesen-Jensen, född 1886. Hon kom från Norge, men var verksam i Sverige större delen av sitt liv. Hennes syster dog 16 år gammal i sviterna efter en illegal abort - något som kom att prägla Ottars liv och gärning. Hon åkte runt och informerade kvinnor om preventivmedel och startade Riksförbundet för sexuell upplysning, RFSU, i början av 1930-talet. Onekligen en fascinerande människa. Hon dog 1973.

Här i Distriktet är det prima liv. Morgonen inleddes med snökaos under någon timme (det föll lite snö helt enkelt), vilket ledde till att ett stort antal skolor startade en eller två timmar senare än vanligt. Båda de skolor våra kids går på kom dock igång som vanligt.

Min rygg känns något bättre och i går kväll vann Caps över Devils (jag pratar hockey nu) och Micke Nylander, den gamle Huddingehjälten, gjorde två mål. Good for him, som vi säger over here. Det har varit lite snålt med mål från Niiilanders sida annars i år.

Lite familjeskryt, slutligen. Min äldste son, ekonom på en hipp designfirma back in Stockholm, utsågs av sitt jobb som en av de fem anställda som gjort "extra fina insatser" under föregående år. En helg på hotell i skärgården all inclusive blev belöningen. Farsan är stolt som en tupp...

Take care!

6 kommentarer:

Anna Karin sa...

Grattis till familjeframgången! Redan i somras när jag såg honom i den nya, tjusiga kostymen anade jag att han skulle gå långt!

Peter sa...

Jo, den kostymen kostade, om jag minns rätt, ganska exakt fyra gånger så mycket som min.

Veronica sa...

Alltid lika kul att läsa!

Taina sa...

Vad roligt for din son, Peter! Var stolt du! Ett stort grattis till honom!

Anna-Lena sa...

Du menar den blanka kostymen med axelvaddar och uppkavlade ärmar?

Peter sa...

AL: Exakt. Visst är den fin? Värd varje krona! Fattar inte varför jag inte får gratis veckändor i skärgården...