torsdag 12 februari 2009

Dödstrött joggare

Är helt slut. Gjorde misstaget att tacka ja till en joggingdate med Val, min löparkompis. Problemet är bara att hon är mitt inne i en tuff träningsperiod inför Boston Marathon och själv har jag inte sprungit mer än sporadiskt sedan oktober. Så vi var väl inte riktigt på samma nivå, om man säger så.

Men jag travade glatt med och de första 40 minuterna gick riktigt bra. Sedan vände vi och när jag kände den motvinden i ansiktet, förstod jag varför det gått så lätt... Men jag kämpade på och landade dödstrött hemma i trädgårdssoffan efter en och en halv timmes löpning. Då fortsatte Val ytterligare 40 minuter. Hon siktar på en tid under 3:30 på maran i april. Jag har bara sprungit en enda hel mara i mitt liv. I Stockholm juni 2007. Den varmaste sommardagen det året, 32 grader i skuggan. Tid: 4:50. Drygt.

Never more. Skulle i så fall vara N Y Marathon med Martin nästa år. Men jag hoppas att jag inte får plats i startfältet...

Kan däremot tänka mig en eller annan halvmara till. Det är rätt lagom för min del.

På lördag är det Valentine Day här i USA (Happy VD som vi säger här i DC) och i morgon ska alla skolkidsen fira genom att i vanlig ordning äta massor av godis och utbyta små valentinekort med varann. Läget är under kontroll. Vi har inhandlat både godis och en massa kort.

Take care.

1 kommentar:

Veronica sa...

Jag är imponerad, om det hjälper!?!