fredag 6 februari 2009

Kort fredagsrapport

Senaten här i Amerika fortsätter att prata om stimulanspaket, men själv bestämde jag mig redan tidigt i fredags: jag ska stimulera mig genom en kombination av träning och god mat. Så jag avverkade en halv mara på 38 minuter (ja, med träningscykeln i källaren...), kreerade en i mitt tycke fantastisk middag (kyckling med mango, curry, purjolök och svamp, serverad till cous cous och en organisk sallad) - kanske det godaste jag någonsin lagat och nu toppar jag kvällen med några minuters bloggande.

Kan det bli bättre? Kan man få mer stimulans än så?

Nu står helgen för dörren, med 15-gradig värme och utan väckarklockor som ringer. Vi har pratat om huruvida vi ska hitta på något, men eftersom hustrun arbetar så det lutar åt sollapning i trädgården. Och det är ju inte något dåligt alternativ.

För övrigt kan meddelas att mina grönsvarta hjältar - årets GAIS-trupp - troligen passerade över mitt huvud för några timmar sedan, på väg till träningslägret i Kalifornien. Konstigt nog har ingen nappat på mitt erbjudande att bevaka träningslägret för en ringa ersättning (utläggg för resa, logi och en betalning enligt Journalistförbundets arvodesrekommendation för frilansare). Om ganska precis en vecka är det dags för säsongens första riktiga träningsmatch - mot Hammarby Idrottsförening. I Kalifornien. Så konstigt det kan bli. Och det vore ju skandal om ingen svensk frilansare bosatt i Distriktet är där och refererar direkt från matchen till svenska medier.

Själv får jag se jag fram emot att se åtminstone ett par GAIS-matcher i Allsvenskan live denna säsong. Främst följande två: Mot Halmstads Bollklubb på Örjans Vall den 12 juli. Och mot Allmänna Idrottsklubben från Solna på Nya Gamla Ullevi den 19 juli.

Mitt tips? Sammanlagt 4-1 till Atleterna. Tolka det som ni vill.

Inga kommentarer: