måndag 16 mars 2009

Atomic-Frisk på väg till DC

Nina Persson i Cardigans har ett litet vid sidan av-band som heter A Camp. Om jag minns rätt så har vi någon av deras skivor i samlingen. Läser nu att A Camp är på väg till USA i maj för en liten turné. Bland annat ska man spela på det coola rockplejset 9:30 här i DC den 28 maj.

Förutom Nina Persson spelar även Niclas Frisk med i bandet. Han är möjligen mer känd som ledfigur i Atomic Swing, ett popgäng från Borlänge (om jag minns rätt igen). Atomic Swing har sannolikt gjort en av Sveriges genom tiderna bästa pop-slagdänga: Stoone me into the groove. Njut av den på YouTube.

Frågan är om vi inte för en gång skull ska fixa barnvakt och leka att vi är 25 år igen och gå på levande musik i maj... Tänk om dom lirar Stoone me som extranummer.

Annars är det fortsatt febrigt här i Distriktet. Lillebror är hemma för tredje dagen - han lär vara det också i morgon - och jag har hört att många av kidsen i skolan är sjuka just nu.

Det är väl något som går. Som det brukar heta.

Apropå sjukdomar så utmärker sig Distriktet i mindre smickrande sammanhang när det gäller andelen HIV-smittade. Stan ligger på samma nivå som några av de värst drabbade länderna i Afrika. Läs mer på Amerika-reportage.

1 kommentar:

Taina sa...

Usch jag känner mig så ouppdaterad. A Camp har jag inte hört talats om, men däremot Atomic Swing och deras hitlåt(ar) var riktigt bra. Tyvärr försvann de ganska snabbt. Så visst ska ni leka 25!
Stackars Lillebror. Det var en envis feberbasilusk som intagit hans kropp.