söndag 29 mars 2009

Lite bilder från ett sommarfagert DC

Det är alltid trevligt att fika ute när det är 23 grader och sol. Man får dock passa sig så inte solen bränner på för mycket.

Visst är det något näpet över de unga tu, där de sitter och vänslas i soffan. Men dela rum, nej det är det inte tal om. De får anstå ytterligare några år, tills de lärt sig vad ansvar är.

Killkusinerna lirar boll på bakgården. Lillebror står i mål. Det är varmt. Skrev jag det? Att det var 23 grader?

En typisk representant från det amerikanska fetmabältet, som börjar vid National Zoo i DC och sedan går söderut via Virginia, South Carolina och Alabama.

Tjejkusinerna relaxar lite vid elefanterna. Berättade jag att det var 23 grader i dag? I morgon ska det visst bli strålande solsken igen. Vad är det för väder i Sverige månntro?


2 kommentarer:

Karin sa...

Här är det mulet och några plusgrader, men värmen är på väg. Jag känner det på mig! Hur många grader har ni, jag missade det, det syntes så dåligt på några ställen där i texten...
Krama alla från mig!! Karin

Britta sa...

Hej på Er alla! Nu äntligen tror jag att jag har fattat det här med Google-kontot, vi får se om det funkar. Jättekul att följa med så här via datorn och se hur Ni har det. Här i SOL lentuna är det strålande sol och + 7gader, inte så tokigt.Må så gott och tack Peter för för alla trevliga rapporter! Stora kramar till Er alla från Eran Britta!