fredag 20 mars 2009

Nya sjukdomar

Tre barn av tre möjliga hemma från skolan i dag. Två med kvardröjande förkylningar och den tredje, Lillebror, med en ny kul sjukdom: Vinterkräksjukan.

Han var alltså en enda dag på skolan och lyckades under denna dag smittas av en rejäl magkörare. Det började tidigt i morse och under dagen har han omväxlande kräkts och sovit. Ingen höjdare.

Nu väntar jag bara på att de andra två ska börja känna sig illamående. Sedan ska det väl vända i alla fall?

Lillebror är sjuk igen...

...så jag får kolla in våren genom fönstret. Löven är på gång på den gamla almen (?) utanför sovrummet mot gatan.

Vad har vi ägnat åt oss åt under tio dagars omväxlande sjukdomar? Jo, vi har lagt pussel. I förmiddags las den sista biten på plats av Syster Yster.

3 kommentarer:

Taina sa...

Nämen vad är nu detta, Peter? Tar det aldrig slut? Tycker synd om er. Hoppas de bättrar på sig snart.
Fin bild på almen. Är det en alm?

Werner sa...

Vinterkräksjukan? Aj,aj, det låter inte kul. Risk för att ni går i däck allihop och då tycker jag verkligen synd om er. Hoppas ni klarar er.

Peter sa...

Tack för omtankarna. I dag har Lillebror fått öroninflammation. Om almen. Jag tror att det är en alm, men ärligt talat har jag aldrig riktigt kollat upp det. Om några veckor lär bladen vara framme ordentligt, så då bör jag kunna artbestämma trädet ifråga. Återkommer således.