söndag 22 mars 2009

Senaste från sjukjournalen

Det är en mycket trevlig helg här i Distriktet, med sol, värme, bristande knoppar och sprittande vår. Tyvärr har vi en smula svårt att njuta av eftersom familjen fortfarande är en veritabel bakteriehärd.

Senaste nytt från sjukjournalerna. Precis efter tillfrisknandet av maginfluensan i fredag (som kom efter en veckas influensa), fick Lillebror öroninflammation i går. Nya febertoppar och rinnande öra. Jobbigt och ont.

Jag vet hur det är, jag hade massor av öroninflammationer när jag var liten. Det var inget kul.

Syster Yster har sannolikt åkt på en rejäl halsfluss. För tredje dagen i rad är hon tjock i halsen, har svårt att svälja och pratar med en väldigt konstig röst.

Så hustrun ägnade någon timme i morse åt att ringa diverse läkare och lyckades till slut få en tid på en mottagning uppe i Rockville. Jag åker dit med de båda kidsen i eftermiddag. Sedan blir det väl troligen varsin antibiotikakur.

Storebror har märkligt nog kryat på sig efter den gångna veckans förkylning och verkar inte ha fått i sig syskonens bakterier. Ännu, är bäst att tillägga.

Vi vuxna är också lite småkrassliga och går omkring och hostar och har oss. Men det är inte så farligt. Inte värre än att jag kunde slå följe med farbror Erik ut på lokal i går kväll och njuta av ett schysst bluesband och några öl på Zoo Bar. Bra gung, god öl och trevligt sällskap.

Kändes som jag var på permission från sjukhuset.

1 kommentar:

Veronica sa...

Jag kan bara säga, jag vet hur det är att ha sjuka barn... en månad efter jul blev vi friska. Krya på er./Veronica