tisdag 24 mars 2009

Ljusare tider utan tvekan

GAIS spelade i dag 2-2 borta på ett kylslaget Alevallen i Halmstad, båda de grönsvarta målen av nyförvärvet från Carlstad United, Pär Pärlan Ericsson. Min alltmer positiva inställning till värmlänningar förstärks därmed. Jag har fortfarande inte fått någon matchrapport varken från svärfar eller Texas, trots mina tydliga signaler och upprepade önskemål om detta. Båda bör ha varit på matchen. Men de är väl deprimerade över att HBK tappade sin 2-0 ledning...

Så det var ju en trevlig nyhet. En annan trevlighet är att barnen blir allt friskare, så nu ska ni förhoppningsvis slippa alla mina tjatiga sjukrapporter framöver. Däremot har min rygg börjat värka igen, så nu går jag som en gammal gubbe. Vilket gör att alla planer på motion tyvärr måste läggas på hyllan ett framöver. Så tråkigt, så tråkigt. Jag kör med mina övningar och med min automatiska shiatsumassagestol med väme.

Distriktet exploderar annars i ljus och blommande körsbärsträd just nu och inbjuder till utevistelse. De båda minsta kidsen kombinerar sina antibiotikakurer med springbreak denna vecka och i morgon är de förhoppningsvis tillräckligt krya för att komma ut och sträcka på benen i vårsolens glans.

Själv är jag överhopad med frilansjobb för närvarande. Lite stressigt, men mest kul. Pedro har fått ta ledigt och har bara synts partiellt de senaste dagarna. Jag räknar med att kalla hit honom senare i veckan, det måste ju putsas och fejas innan svärföräldrarna kommer på fredag.

Take care.

4 kommentarer:

Anders sa...

Jodå, visst var jag där. Svinkallt, blåsigt och lågt stående sol. Två mediokra lag får man säga, med var sitt slumpmål. Att "Texas" inte hört av sig kan bero på att han inte ens fick spela (vilket kanske förklarar att HBK inte vann). Efter första målet hördes en åskådare utbrista "Nu, blir det GULD!", med tillägget "man måste ju vara optimist". Instämmer.

Peter sa...

Tack för rapporten. Det låter ju som en typisk svensk fotbollsmatch i mars... Jag är imponerad över att du stannade hela matchen.

Werner sa...

Jag oroar mig mest för att du inte hinner med biblioteket. Vad du där i tisdags?

Peter sa...

Ingen fara, skolan är stäng för springbreak så jag har ledigt den här veckan. Men tack för omtanken.