måndag 2 mars 2009

Jättemycket snö i Distriktet

I går gick borgmästare Fenty ut med en officiell vädervarning. Och i morse när vi vaknade hade det faktiskt kommit en del snö, runt 20 centimeter. Så stora mängder har inte Distriktet upplevt på åtminstone tre år.

Storebrors skola var naturligtvis helt stängd. Och vår lokala skola öppnade två timmar senare än normalt. Så det blev sovmorgon för alla utom för hustrun som var tvungen att gå upp för att jobba. Själv lyckades jag kravla mig ut ur sängen vid åttatiden och gick ut och skottade samt tog lite bilder.

Kidsen kom också ut så småningom och hade kul i snön. Enligt värderleksrapporten ska det fortsatta falla en del snö under måndagen, men sedan blir det klart. Och kallt. Never endig winter...

Min cykel med snö.
Vår bil med snö.

Vår gata med snö.

Vår trädgårdssoffa med snö.

Våra barn med snö.


4 kommentarer:

Taina sa...

Härligt med snöbilderna! Förstår att du vill ha snö på bild. Enbart på bild och inte verkligheten. Eller hur?

Peter sa...

Halloj! Jag har kanske varit lite väl negativ mot vintern. jag har absolut ingenting emot snö - tvärtom. Det är den där långvariga kylan, utan tillsymmelse till snö och med en vind som går genom märg och ben, som jag är skeptisk till. Milt uttryckt. Men snö är kul!

Peter sa...

Halloj! Jag har kanske varit lite väl negativ mot vintern. jag har absolut ingenting emot snö - tvärtom. Det är den där långvariga kylan, utan tillsymmelse till snö och med en vind som går genom märg och ben, som jag är skeptisk till. Milt uttryckt. Men snö är kul!

Anna Karin sa...

Vi har det varmt och skönt, några plusgrader och vårblommor som sticker upp i rabatterna. Snöskottning - vad är det?
Det är olika för somliga ....